Drodzy Klubowicze!
W związku z naszym wyjściem z PZA pojawiają się w przestrzeni publicznej różne wątpliwości, ale też plotki, mity. Chcemy Wam pokrótce wyjaśnić status quo oraz pierwsze kroki podejmowane przez Zarząd.
- Walne Zebranie Członków Klubu zatwierdziło wyjście z PZA i wybrało nowy Zarząd oparty w dużej mierze na dotychczasowym składzie.
- Nasze wyjście z PZA generalnie nie skutkuje utratą praw czy przywilejów i nie zmienia sytuacji formalno-prawnej członka Klubu.
- Klub zapewnił dotychczasowe warunki korzystania z ubezpieczenia PZU "Bezpieczny Powrót". Dla naszych Klubowiczów PZU zapewni tę samą cenę co dla PZA.
- Legitymacja członkowska nadal uprawnia do poruszania się poza szlakami na terenie TANAP na Słowacji (nie jest tu konieczna, wbrew krążącym opiniom, przynależność klubu do UIAA).
- Do uprawiania taternictwa na terenie TPN konieczny jest tylko wpis do książki wyjść. Legitymacja Klubu nadal może służyć jako dodatkowy identyfikator.
- Przy okazji informujemy, że prawdopodobnie zwrócimy się do UIAA o status członka obserwatora.
- Zawodnicy będą mogli uzyskać licencję PZA. Jest kilka możliwości przeprowadzenia tego, zależą one od skłonności PZA do współpracy. Przy przychylnym podejściu PZA nie będzie to w ogóle problem, ale jesteśmy również przygotowani na inny scenariusz. Klub śledzi prace legislacyjne dotyczące wspinaczki i będzie w nich brał czynny udział.
- Powołana zostanie Komisja Wypraw (odpowiednik komisji Wspinaczki Wysokogórskiej PZA), do której będzie można kierować wnioski o dofinansowania wyprawowe.
- W najbliższym czasie ruszy proces certyfikacji instruktorów klubowych. Doświadczeni wspinacze czy narciarze skiturowi będą mogli ubiegać się stopień instruktorski, który będzie uprawniał do szkolenia podczas klubowych imprez. Prace w tym zakresie trwają; ideą jest ułatwienie dostępu mniej doświadczonych Klubowiczów do wiedzy i doświadczenia tych z większym stażem. Wiedza ma być przekazywana zgodnie ze sztuką i z zasadami bezpieczeństwa w sposób zunifikowany.
- Planujemy stopniowe zwiększanie ilości imprez klubowych mających za zadanie m.in. ułatwienie integracji, zdobywanie wiedzy górskiej i wspinaczkowej (w pierwszej kolejności będą to szkolenia na bunkrach, otwarcie sezonu letniego, majowe wyjazdy skałkowe i 2 szkoleniowe obozy letnie), a także cykliczne wykłady, prelekcje, slajdowiska prowadzone zarówno przez Klubowiczów jak i zapraszanych gości ze świata szeroko pojętych gór - wspinaczy, biegaczy, skitourowców, autorów książek górskich, dietetyków itd. Zarząd będzie dokładał starań, aby zapewniać dostęp do wiedzy i szkoleń oraz integrować środowisko klubowe, jednak aby w pełni było to możliwe, a także odpowiadało na Wasze potrzeby, niezbędny jest Wasz udział i zaangażowanie w te wydarzenia.
- Planujemy ożywić i powiększyć siedzibę Klubu. Liczymy, iż stanie się ona miejscem spotkań naszego środowiska. W pracach Zarządu pojawiają się w tym zakresie pomysły, jednakże liczymy również na Waszą inicjatywę. Chcielibyśmy, by życie klubowe przeniosło się z poziomu Internetu do kontaktów osobistych.
- Proces restrukturyzacji klubu po wyjściu z PZA potrwa co najmniej jedną kadencję. Pojawia się wiele nowych zagadnień, które w sposób przemyślany wprowadzamy w życie. Na efekty trzeba chwilę poczekać, niemniej będziemy Was informować o postępie prac. Od Was oczekujemy natomiast włączenia się w pracę organizacyjną, bo Klub to ludzie. Zgłaszajcie pomysły, a pomożemy w ich realizacji. Szukamy chętnych do następujących komisji:
- Komisja wspinaczki skałkowej,
- Komisja wspinaczki sportowej,
- Komisja turystyki wysokogórskiej,
- Komisja skituringu,
- Komisja ds. promocji i reklamy,
- Komisja ds. nieruchomości,
- Komisja ds. edukacji, kultury i etyki wspinania,
- Komisja ds. dotacji,
- Komisja prawna.
Zainteresowanych pracą na rzecz klubu prosimy o kontakt przez
[email protected]. Wszelkie pomysły mile widziane, zwłaszcza te poparte chęcią ich realizacji.
Dyskusja o tym artykule liczy 3 posty. Zobacz ją na forum.